onsdag, november 11, 2009

Suckarnas bro och de tre bockarna bruse.

Jag fick inte mitt jobbcoachjobb som jag så gärna ville ha och som hade varit helt perfekt och som jag faktiskt lite lite trodde att jag möjligen faktiskt kanske kunde få också. Orsaken var att de andra som blitt intervjuade hade längre arbetslivserfarenhet än mig. Så det ska jag göra något åt. Men nej just det, hur få mer arbetslivserfarenhet om jag inte får jobb? Och vänta nu, jobb får jag ju inte utan arbetslivserfarenhet... För jag förmodar att det inte är fler timmar inom hemtjänsten som räknas, där har jag ju jobbat i sju somrar. Tycker Herr Arbetsförmedling faktiskt kunde ha föregått med gott exempel och gett mig en chans.

Så.
Nu sitter jag här och är meningslös och omotiverad. Trött och fryser. Mörkt och grått. Tycker lite synd om mig själv också, jag är trött på att inte ha råd. Men imorgon och på fredag ska jag exponeras för folk, först inför högstadieungdomar med Tjejjouren igen, och sedan sådandärnt rekryteringsseminarium för arbetsförmedlingen under en heeel dag. Le och säga hej hej glatt och käckt ska jag.

Mest vill jag åka bort.




7 kommentarer:

Karin sa...

Trist!
Det där med arbetslivserfarenhet är knepigt...
Kämpa på - och ät choklad så länge. =)

Koftan sa...

Ha ja och när jag samtidigt inte har råd att gå till varken frisören eller tandläkaren så slutar det med att jag är arbetslös och fattig, fet, långhårig med hål i tänderna. :)

Anonym sa...

Jag tycker att du är fin, och lik hon den där coola smarta snygga Belinda i "Debatt". Från en hemlig beundrare :)

Koftan sa...

Men åh vad tack! En hemlig beundrare är ju fantastiskt! Alla borde ha varsin. Men jag vill ju veta vem du är.. fast då skulle du ju inte vara hemlig längre..

Anonym sa...

Hi hi... det är roligare om jag är hemlig. Men jag tänker på dig emellanåt, och kollar din blogg ibland och tänker snällt. Inte stalker. Men beundrar och tycker du är vursta fina. :)

Andreas Elfwingson sa...

Ah! I Providence föddes, verkade och dog en utav världens mest inflytelserika författare, Howard Phillips Lovecraft

/A

Koftan sa...

Anonym: Så fint det låter. Jag tror jag ändå kanske vet lite vem du är.

Andreas: Aha! Jag fick vetskap om den mannen för bara några veckor sedan genom min pojkvän, och sen genom tv. Och så fotade jag bara jorden lite och kastade upp den osså hittar du Providence och jag tycker om små sammanträffanden! Okej det här kanske inte var sådär överdådigt. Men ändå. :)