söndag, december 06, 2009

Söndagkvällstänk

Kanske att jag borde försöka köra på lite ända in i kaklet. Det vill säga vara aktiv fram till jul och inte bara ligga under en filt från nu till det kommer ett nytt år. Till exempel köpa julklappar nu några förmiddagar och inte i sista sekunden med stress, dåligt humör och tråkiga klappar som följd. Planera lite, sätta igång och beta av listan på att som ska göras i vårt nya bo. Beställ fina planscher, sätt upp hyllor, fålla den där tygbiten och upp med den på väggen. Och så. Bara GÖR. Spring lite och gå till det dära gymmet också kanske, jag mår ju så fint då.

Fin helg annars. Lite feminism och viktigheter, en hel flaska vin, spel och hund och minijulmarknad, solpromenad och vegetarisk lasagne.

Nu är jag sådär pigg och motiverad och pepp som jag alltid är efter att ha ätit, sovit och sen vaknat och fått i mig en stor kopp kaffe. PEPP!! Vill göra tusen saker nu nu nu. Och det är nog enda chansen också, känner på mig att om en liten stund eller imorgon när jag vaknar så är jag sådär filtochsoffsugen igen.

Inga kommentarer: