söndag, juni 03, 2012

Lågtryck

Oh dear. Sådan där seg kraftlös söndagmorgon. Ibland tror jag att jag är som vädret. Vid lågtryck kryper jag in och blir apatisk och kraftlös. För att spara energi till när det blir sol igen. Och varmt. Så vintern är ju en mindre lycklig tid.Det känns farligt ibland med kombinationen vara själv och vara menlös/kraftlös. Det kan lätt bli pendling mellan soffa, dator, soffa dator, och när jag sitter i soffan vid tv:n är det samtidigt telefonsurf och så går det runt runt runt. Och jag känner mig menlös och orkar inget och blir sur och orkar då ännu mindre. Ond cirkel. Jag är mycket för onda och goda cirklar. Exempel på god cirkel: Jag tränar regelbundet, gör matlådor och är ett steg före, är effektiv och fixar får gjort. Så mår jag bra och är nöjd och orkar ännu mer. Det är väldigt lätt att hamna i den onda cirkeln och en kraftansträngning att hamna i den goda. Då krävs små knep som att lura hjärnan att "du behöver bara gå till gymmet och vara där en liten stund, knappt träna, bara gå dit och var". Så tror man att man kört värsta styrkepasset, blir pepp, känner sig nöjd, då endorfiner och så orkar man koka lite broccolisoppa och yeah så är man lite igång igen.
Så dagens mission: bara gå till gymmet, ta dig dit, bara GÅ.

Och oh my vad fulful bloggen är just nu. Satt och pillade och hade mig igår och var tvungen att avbryta allt mitt i nån fulingmall.

Inga kommentarer: