tisdag, januari 22, 2008

Spela squash, äta ost, bananolja in håret.

Idag har jag spelat squash för första gången i mitt lilla liv. Salen var mycket större än jag trodde, vilket var tur för jag hade fått för mig att den dära lilla bollen skulle svisha runt så fort att den inte syntes. Men, det gick bra. Man behöver ju inte sikta så mycket, så det var mest att dunka på och försöka förflytta sig snabbt vilket jag inte lyckades sådär jättebra med. Det svishade ändå en hel del om den där bollen och ibland kändes det lite som att bollen jagade mig mer än jag jagade den. Men, en fantastisk träningsvärk i rumpa, lår, ljumskar och höger underarm är på ingång, så jag kan verkligen rekommendera det om man vill träna just dom kroppsdelarna. Vilka också ju är dom skönaste att ha träningsvärk i! ÅH lovely!

Och, efter en himlans massa träning blir jag ju så hungrig och efter några dagar av nyttighetsätande (ca 2 dagar) så blir jag så extremt hungrig. Sådär, efter mycket kolhydrater och smält ost. Gärna i kombination. Så, well jag eftersom kroppen faktiskt behöver bränsle så åt jag en tallrik fullkornspasta med smör och ost ost och salt och svartpeppar. GOOTT! Fast jag förstår inte varför jag alltid hetsäter just pasta. Det går så fort! Nästan som squashbollen, svishar in i munnen och ner i magen. Så nu sitter jag här med magknip.

Jag tänkte föresten ta mig ett litet bad nu igen. Och jag funderar på en hårinpackning, problemet som jag funderar på är att jag ju inte har någon hårinpackning. Men, så hittade jag ju shenet.se där alla universums recept på naturliga recept finns som hårinpacking, hårfärger, ansikstmasker med mera och med mera. Så nu funderar jag starkt på att kladda in olivolja och banan i mitt rödlätta guldiga hår. Hm. Fast, jag är lite orolig för sist jag badade hade jag badolja i vattnet och eftersom jag inte kan låta bli att doppa huvuduet under vattenytan, så fick jag hela håret fullt med badolja vilket resulterade i att håret bidde flottigt och oljigt i flera dagar. Så ahh.. ehh. Men, ibland känner jag mig sådär lätt kreativ och impulsiv och struntar lite i konsekvenser, så jag kanske bananar och oljar in håret iallefall. Hm.

well hepp!

Inga kommentarer: