tisdag, mars 18, 2008

Apelsinsug

Åh jag borde ha lagt mig för längesen. På allvar, jag vill och behöver det, helt sjukt omänskligt trött. Men som vanligt när jag inte lägger mig så sätter det in nån slags mysvakenhet med vilken jag lullar och pillar och funderar och så. Mycket skönt. Om jag vet att jag får sova.

Jag har blivit helt fast hooked besatt av jos. Brukade neverever dricka det förut, men sen efter den där snuvterrorrn så tadaaa! Blev jag och är fortfarande så sugen på apelsinjos. Med blodgrape i. Ahm gRR. Och då tas järnet i broccollin upp så bra! Fast, med allt kaffe vete katten, då sugs ju inte c-vitaminerna upp istället. Moi moi.

Sen så. Får jag väl lov att konstatera: Jag är en pratande. Jag tycker om att prata och fundera och diskutera och vända och vrida. Inte nödvändigtvis sjukt mycket, (jo med vänner) men, man måste väl ändå säga vad man tänker. Lite. Om man råkar vara två till exempel, så måste det väl alla gånger vara bättre att man säger hur man upplever och uppfattar saker, än att gå runt och vara tyst och handla efter det och efter sin uppfattning om den andra, som kanske inte stämmer. Ho hoo SÄG nåt. Man behöver inte dra en slutsats, fatta beslut, eller ens diskutera, bara säga.. allt är inte så svartvitt onyanserat eller antingen eller. Man kan faktiskt göra nåt mittemellan. Dra inte för stora växlar. Så är det.

Mitt påsklov flög sin kos. Tack så mycket Mr Handledare.

Inga kommentarer: