tisdag, mars 18, 2008

Underbarhet

Jag vill att det ska bli sommar nu. Och jag vill ha pengar och vara ledig, ligga under solen och göra sånt där fint. Traska på varma gator och bli sådär skön av lite vin.

För just nu orkar jag inte söka fler jobb, orkar inte delta i allt snack om uppsats, sommarjobb, arbetsmarknad hets hets vad har du sökt har jag missat nåt vad ska det egentligen stå i det där evinnerliga cv:t? Och idag är det massa slask och blött och snö, jag ska ha handledning och är totat omotiverad och väldans nervös för jag har inget att säga undrar ingenting. Och jag vet inte vad jag har skrivit eller hur jag tänkt med postkolonialismen, jag står inte för nåt. Och jag är västerländsk vit kvinna som lever i lyx och får utbilda mig, ha byxor på mig, svära över regering och förkasta genusmainstreamingen i sverige utan att nån kastar sten på mig. Och jag kan och får bo själv i en lägenhet och köpaköpaköpa jeans som nån fattig utnyttjad människa i Indien sytt och färgat med giftiga substanser.


Jag är så lycklig. Glad Påsk!

Inga kommentarer: