måndag, mars 31, 2008

Cherryblossom

Oh hurra! Nu sker det, nu är den här vår vår!

Och det är alles torrt på gatan sådär att det dammar lite kring conversen, solen skiner lite soft som på en sommarkväll i juli, vinden är väldigt mjuk och ljum mot kinden och det smyger sig på nån lätt kittling i magen och nej jag är inte kissnödig och nej det var inte heller mensvärk hurra det är ju en vårkänsla!

För en vecka sen nästan grät jag och sa väldigt många fula saker och morrade, men tänk vad rosa allt kan bli, med en lätt touch av guld och turkos med små fina körsbärsblommor. Och tänk vad alledes för mycket lättpåverkad jag är av allt runtomkring. Soover hela hösten och vintern, går in och myser och fryser och funderar, och spritter på våren med flygiga känslor och vill aldrig mer gå in och är inte trött fast jag vet att jag är det egentligen. Jag tycker om att vara människa och påverkas, men sådär jätteciviliserat mänskliga är vi väl inte? Jag påminner ganska mycket om en vanlig brunbjörn tycker jag. Föresten den dära Björnen som började äta på mannen där i Dalarna -om jag hade legat och sovit och inte ätit på hela vintern och plötsligt blivit väckt av en såg, då skulle inte jag heller vara världens charmigaste tjej.

Inga kommentarer: