torsdag, april 24, 2008

Nålar

Det är omvälvande det här med uppsatsskrivande och jobbsökande. Kastas gör man fram och tillbaka mellan hopp och förtvivlan som en säck potatis. Och de samspelar inte, de två verkande krafterna som man kämpar med, nej ena stunden är man lite pepp på skrivet men gråtfärdig över jobb, och nästa stund nästan kräks man av stress över skriveriet medan man plötsligt blivit kallad på någon slags jobbintervju. Hujeda mig.


Jag var så trött när jag gick och kom hem så det bidde en burk vegetarisk ravioli till. Inte undra på att dagarna flyter ihop. Samma datasal, samma stol, samma dator, samma människor och nu exakt samma mat frukost, lunch middag, två dagar i rad. Oh my.


Iallefall, så klippte jag sönder och sydde om en klänning som var lång, till en blus. Blev det. Det kändes lite som han som skulle sy en rock, men så blev det en vante, och sen en strumpa och till slut en näsduk. Jag är inte sådär noga som jag borde med tygsax och måttband, nej hackig matsax och nålning på en höft.
Men ganska fin ändå!! På håll. Röra sig fort på håll is the shit. Som
man säger.


1 kommentar:

Anonym sa...

Va fint! Sy om is the shit, inte röra sig fort, eller kanske båda? Jag vill också sy om, har inte blivit av än fast planen funnits sen jag fick symanskinen...för flera år sen...Nu är du på intervju-date, ser fram emot att höra hur det gick! Nu ska jag skriva igen, en rad eller två.