söndag, april 27, 2008

"Stockholm stockholm..guds utvalda stad..




där en är ledsen nån är mördad och nån är bara glad.."




Åh. En trött, hysterisk, trevlig, rolig och ganska mycket mysig helg.


Jag powershoppade eller vad man ska kalla det när man rusar runt och med samma fokus som när man stressad skriver uppsats försöker välja ut och analysera om och hur man eventuellt skulle behöva den där koftan eller blomman i håret.


Jag köpte min 10: e kofta! hurra!




Sen var det treo, öl, fet chokladmuffin, lite skak och sen räkbåt med räkor och dans. Det var fint att åka båt. Med solnedgång och så. Jag ville mer. Det är nåt lite romantiskt med att stå på däck med vinden i håret. Jag tror jag tänker lite på Titanic. Filmen då, eller framförallt Leonardo di Caprio och Kate Winslet.




Well. Idag träffade jag söta M, hon gav mig en blandskiva. Åh så glad! Sen träffade jag G. Det var lite konstigt men trevligt och mysigt. Vi traskade runt. Han är bra på att göra stockholm sådär som det blir på film. Traska runt, en varm eftermiddag i april, sitta på en bänk med en glass och sen lite på en kajkant med en latte. Och så mer trask i Gamla stan i små loppisar fuuullt med små saker och med bara fler och fler rum att försvinna in i och spiraltrappor ner i en sval källare. Och så körsbärsträden i Kungsträgården. Åh Stockholm är vackert. Jag tycker om.




Det är konstigt. Det här med att man har ett visst beteendemönster med varje människa. Oavsett om man är flickvän pojkvän eller bara vän. Man rör varandra olika mycket, och olika vänner också. Och det konstigaste är när man plötsligt ska ändra det där röra-vid-beteendet. Oh jag glömde nästan bort mig flera gånger.




Iallefall. Jag ska susa. Äntligen.

Inga kommentarer: