söndag, maj 25, 2008

Lovely lördag

Jag åkte hem lite snabbt till skogen och fick äta god god mat, träffa mamms och papps, lyssna på tystnaden, träffa bästisen och komma bort från livet här. Det var skönt. Men den där opponeringen nästa vecka är en klump i magen, ett mörkt moln på himlen, tre hundra kilo betong på mina axlar. Huh. Onsdag kl.14. Då, DÅ är allt över. Då börjar resten av livet.


Men. Igår blev en fantastisk dag. Trots opponeringsterrorn i huvudet. Ute hela långa dagen var jag med vän, åh.

Först lite loppis, sen en filt i solen. Lite mat, mycket häng, dås och sådär bra. Sen traskade vi vidare och åt massor med våfflor i solen i em hammock. Hammock, väärlden bästa grej! Min pappa har byggt en. Han måste bygga en åt mig väldigt snart. Och jag måste hitta nån att gifta mig med så ja får flytta till ett litet hus med stor trädgård. Så man kan vara ute hela tiden. Och inne samtidigt. Lägenhet är värdelöst. Antingen är man instängd, eller så är man ute ute.


Iallefall. Med våffelätandet kom dagens roligaste. Vi diskuterade toalettproblemet som lätt uppstår när man kanske precis träffat nån som man är kär i. Hur man gör för att få nån att tro att man inte bajsar överhuvudtaget. Vilka knep! Jag skrattade så jag nästan kissade på mig.

Oh my. Det blev schlager på kvällen. Faktiskt. Men bara lite. Sådär i smyg. Trevligt med vännerna.


Idag måste det studera lite mer. Kanske lite sol om jag är duktig. Kläder måste ut på tradera också om jag ska kunna finansiera fler loppisinköp. Och det måste jag ju!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var en fin kväll, en lagom. Men nu är jag nervös, det gå i vågor, imorse tänkte jag att det är ju luuungt, det går bra, men nu är det tvärt om, lite lätt panik och illamåendekänsla...Jag vet inte riktigt vad jag är mest nervös över heller, att bli opponerad på eller att opponera? Allt känns så vagt, hur mycket kommer jag ihåg av min uppsats, kommer jag att kunna försvara mig? Hur mkt ska jag säga om uppsatsen jag ska opponera på? HUr smarta teoretiska diskussioner måste jag ha?(jag har inga, fan jag kan ju inte så mkt om intersektionalitet så att jag kan säga om hon gjort rätt fel eller konstigt?) uuusch..huuga. Nu ska jag fortsätta, får se hur det går imorn, bara det går över så är jag glad. Klockan 14 klockan 14 är mitt mantra. som sagt, nu ska jag fixa lite till. kram!

Anonym sa...

Opponeringen kommer att gå alldeles lysande!