onsdag, juni 11, 2008

TJUVAR

Såna där som bryter upp ens förråd och stjäl gör mig arg. Bryter upp gångjärnen och låter hänglåset sitta kvar. Och stjäl min resväska som var röd och fin och lagom på alla sätt och vis. Som jag hade fått av min mamma. Ännu mer förbannad blir jag av min hyresvärd som hetsar förbi och frågar om jag hade något värdefullt i förrådet, "-jaha en röd resväska, ja den är borta, men inget värdefullt, nej dåså, ja sånt händer" och försvinner bort på två sekunder. "Inget värdefullt??" Spelar det roll om väskan kostade 15000 eller 200 kr? Och hur vet han vad den väskan kostade? "Sånt som händer"??? Jo helvete. Jordbävningar händer, regn händer, flodvågor händer, men resväskor som försvinner är inget som "händer", det är människor som går ner, bryter upp, tar ut och går. Det är inget som bara "händer". Jvlajvla, det var MIN resväska. Jag känner mig kränkt men mest bara så jvla arg.

Jag som skulle vila middagslur nu efter utbildningsdag inför sommarjobbet som starade 07.30 alltså mitt i natten. Nu är jag mest arg, upprörd och igång. MORR

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej fy fan, va hemskt!! och vilken hyresvärd då, som du sa, spelar ingen roll om den kostar 2000 eller 2kr..usch...Har detta hänt i natt? Jag lider verkligen med dig! Det är dom billiga små sakerna, dom som kostat en 20 på loppis eller som man fått som räknas, dom man saknar. En tv kan man ju köpa ny, eller så. Det är en pain in the butt, fast värre! Massa kram och låt inte tjuven förstöra din eftermiddagslur!