tisdag, juli 15, 2008

tjugosex för i helvete



Idag fick jag visa leg när jag köpte cigaretter åt en tant. Lite förnedrande för tjejen i kassan var alla gånger yngre än mig. Och alla gamla kallar mig för "flicka" och alla ordinarie drar alla vikarier över en kam och tror att jag också är nittonnånting och lite "sådära sådär hafs". Det värsta var när en sisådär femonårig späd sommarjobberska frustade av förvåning när jag sa att jag var tjugosex. Vadåra?! Jag är ju snart trettio. Jag vet inte om jag tar det som en komplimang om människor drar paralleller till tonåringar när de möter min uppenbarelse. Oh dear.
Jag är iallefall ledig imorgon. Och på torsdag. Fina fisken. Jag har handlat gurka och körsbärstomater, apelsinggrapejos och rabarbervanlijjogurt. Suget brukar dra åt vanilj-choklad-kaffe-kola-kaka och inte åt grönsak-frukt. Mycket ovanligt. Undrar vad jag lider brist på? pussarokramar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sv: Tack sötis!
Vad kul att du blev glad för linnet och lappen! =)

Ha en underbar onsdag!

mvh Little Peaché