måndag, augusti 18, 2008

En helg i Meeaaalmöö

En karusell i trädgården med the Concretes' Warm Night skulle vara fint.




Åh nu igen. En himla fin helg har det varit. Jag åkte till Malmö för första gången i mitt liv, med några av vännerna. Festival var det! Det var massa folk, mat och musik och ramla runt. Äta på trottoarer, ingen tid att passa, glo på folk, dricka vin och tillochmed varmt och soligt var det. Vi gick på lite secondhand, satt på små caféer och festivalade. Jag tycker nog att det är det bästa som finns att komma till nya städer. Att upptäcka, strosa och bara vara. Och jag är så bra på att ignorera allt annat, glömma hela verkligheten och livet. Det är ganska skönt, men det blir alltid lite svårt och tungt när det tar slut och jag ska åka hem. Ack. Jag tycker inte om sånt som tar slut. Somrar, helger, fikor eller studentliv.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Jo jag var där och såg några konserter. men jag brukar hålla mig hemma under festivalen. Det är för mycket fylla och jobbigt folk.

Kram på dig

Anonym sa...

Man vill dra till Malmö!