måndag, augusti 11, 2008

När alla andra var på Way Out West


Så var jag inte där. Jag jobbade sjättedagen av ett sjudagarspass. Jag sprang/gick lite, mötte en söt familj med en vacker vit hund och sen gick jag hem och köpte Ben & Jerrys och tittade på Into the Wild. Oh den var fin och storslagen. Lite för mycket kanske, men jag går på sånt och jag gillar natur och jag gillar det dära. Storslagna lite.
Ben & Jerrys var däremot katastrof. Provade ny sort som var gudomlig. Såklart, men hela glassen var isig och frostig och knastrade mellan tänderna. Så jag gick till Hemköp idag och reklamerade, men enligt deras regler måste man ha varan med sig. Käraste nån. Tänk om man tillagat till exempel en lax eller lagt upp glassen på tallrikar och börjat äta och upptäcker katastrofen, ska man skrapa av tallrikarna och ta med sig maten till Hemköp då? Och inte låter jag bli att äta Ben & Jerrys om jag har den framför mig, hur isig den är. Den är ju dyyyr och jag är typ arbetslös. Nu har jag iallefall mailat Ben & Jerrys själva och en check och ny glass ska jag få! Hurra för rättvisan!
För övrigt är det konstigt vad mycket som kan komma samtidigt. Och så tycker jag det är lite obehagligt att Putin och Bush verkar lite sura på varandra. För att inte tala om kriget överhuvudtaget. Som vanligt bara män män män på pansarvagnar och som vanligt kvinnor i sjukhussängar. Suck. Himla värld. Sluta nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har den där filmen liggandes hemma hos mig. Ska lämnas tillbaka imorgon. Värt att se?