onsdag, augusti 06, 2008

Kollisionskurs

Springa är så fantastiskt. När man kommer in i andra flåset, musiken bara dunsar på och jag, jag bara springer utan att tänka. Tunnelseende, blicken på en punkt och så bara springer det av sig själv. Åh Sköööööönt!

Idag nästan sprang jag ihop med nåt. Det sprang snabbt snabbt som attan över stigen. Lite som hjulben att det bara blev ett streck. Fast det var inte en snabb orm utan, nu har jag funderat, antingen en råtta, mus eller en snabb padda. Och jag jag försökte lyfta från marken i rädd panik och för att inte mosa djuret. Det gick sådär. Alla överlevde iallefall och jag svor och såg nog rolig ut.

Annars så. Är min tillvaro stängd och igenspikad. Det händer inget och allt står still. Dom har hittat 250 000 apor i Kongo. Vad fantastiskt! Lite roligt, att traska runt i skogen och så plötsligt, vad många apor! 250 000 när man räknar efter. Eller så är det så att Afrika och djunglerna och hela världen, är så gigiantiskt enormt stor att det kan finnas 250 000 apor som man inte vet om där nånstans. Jag vill inte tänka på vad mer för djur det finns som vi inte vet om. oh!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å ja, klart du måste se jackan! Den är superfin, oj jag kunde inte låta bli att köpa den, den bor bra här. Imorn blir det lite loppis tror jag, var länge sen nu, det är dax. Hoppas inte jobbet tröttar ut dig för mycket! så du orkar fika nästa vecka:) kraaam!