lördag, september 06, 2008

Stora jobbiga problem

Arbetslös, finnig, (fortfarande?!), skuldsatt och pank var det. Och kära nån, vad ska jag egentligen äta ikväll???
På jobbet började alla prata om sina familjer som de skulle åka hem till och göra nåt gott till kvällen till. Pizza, nån skulle göra lasagne, det nämndes rostbiff och vin. Och jag tänkte att jag cyklar hem och äter jogurt och musli som vanligt. På sin höjd lite popcorn. Men ne, nu jvlar ska jag göra nåt annat. Så det jag har funderat på sedan halv fem är, vad ska jag äta?? Alternativen är scones eller varma mackor, eftersom det finns ost i mitt kylskåp. Jag har varit sjukt sugen på scones ganska länge. Men varma mackor är gott och mer matigt, men äter jag det är det stor risk att stora chokladsuget sätter in och jag orkar inte gå och köpa. Samtidigt lovade jag mig en enorm soffkväll när jag jobbade med mina blöta fötter. Men, nu har jag legat under täcket, och jag kommer bli rastlös och studsig om jag lägger mig i soffan nu. Så egentligen borde jag gå ut. Fast jag är jättehungrig nu ju. Så. Men om jag går ut kan jag ju köpa choklad. Fast det behövs ju säkerligen inte om jag gör scones. Och nu är jag sådär hungrig att jag bara sitter och velar och inget händer mer än att tiden går och det blir för sent för att gå ut och jag blir för hungrig för att orka göra nåt mer än musli och jogurt. Oh. Tur att man inte går ner sig för den där arbetslösheten.

Föresten går jag i väntans tider. På en reaktion från en människa. I allra största förmodlighet och hoppfullhet kommer den ikväll. Jag har redan förberett olika handlingsplaner beroende på svar. Oh så spännande! Fast just nu är hunger mitt livs problem nummer ett.

Inga kommentarer: