måndag, mars 16, 2009

Don't dream it's over.

Jag städar min garderob. Viker, hänger upp, rensar ur. En släng-hög, en till-myrorna-hög och en sälja-på-tradera-hög. Och så en ha-kvar-lite-till-utifall-att-hög. Vissa plagg ligger mig varmt om hjärtat, vissa är ju faktiskt fina och vissa kan ju faktiskt vara bra att ha. Men det gäller att få fram sin kalla kyliga osentimentala sida för att verkligen kunna rensa på riktigt. Usch, jag har det lite svårt med den biten.

Jag städade ur burkar och flaskor under diskbänken också. Jag tror att det här rensandet och sorterandet är någon slags substitut eller symboliskt handlande för att mitt liv är ett väldans kaos just nu. Eller mer ett vacuum. Det är tomt. Och jag skulle gärna få lite ordning där.

Samma visa. Det här med jobb. Sommarjobb.. jobba i norge? I malmö? får jag ens något jobb? Ska jag tacka ja till dom som vill ha mig nu? Tänk om något annat vill ha mig sen då? Och han den dära då? Bättre att jobba i norge och bli stenrik, eller ta det simpelt här med hemtjänst som jag kan med skitlön och softa lite samtidigt, fast nej fan helst vill jag ju ha ett BRA jobb! Och ska jag ta ledigt i sommar, då måste jag bestämma mig inom en vecka, men jag har inga sommarplaner än, och han vågar jag inte fråga, och tänk om jag bestämmer nåt med han och sen inte tar hemtjänstjobbet ändå, då har vi bestämt nåt som inte blir, och då då då vad dÅ?!!

Ska vika lite till. Sälja på tradera. Snälla köp nåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Borde också rensa garderoben. Har inte vågat försöka mig på att sälja på Tradera än... Funkar det bra?

Koftan sa...

Tradera funkar finfint faktiskt. Lite pilligt och pyssligt, men när man blir varm i kläderna går det som en dans. Gäller att komma på trixen och knepen som säljer bara, men det kommer. Testa och lycka till!