måndag, mars 02, 2009

I obygden

Ack ja. Hemma i skogen har jag tillbringat några dagar. Minus 7 grader, maaasssoor med snö, och snöfall hela dagen idag. Maaasssor med mat, fika och choklad som vanligt. En och annan promenad med tillhörande rumpträningsvärk eftersom man antingen går upp eller ner, aldrig bara platt rakt fram. Skönt är det. Iallefall dagen efter. Och min gamla Darling träffade jag, hon har en tjockismage och är så fin. Hon har iallefall en ursäkt till sin viktuppgång, det har inte jag. Jag är bara tjock. Eller inte tjock. Men nu var det längesedan jag tränade, springsuget i dubbel bemärkelse börjar komma, så jag hoppas hoppas att norrköping fortfarande är snöfritt för då ska jag börja springa lite smått.

Och, så har jag hittat en biljett till malmö för 95 kr. Nittiofem, det är bra bra det! Och jag slutar aldrig förundras hur värdelöst sj är, för vill man ha den biljetten återbetalningsbar kostar den 1097 SEK! Så, om jag betalar 95 kr och inte åker, så får jag ju den ändå billigare än om jag tar den återbetalningsbar men ändå åker, då kostar ju plötsligt biljetten 1097 kr! VAD VAD VAAAD grundar sj sina priser på? INGENTING. Kanske kobingo från 1993 eller en grönrostig tombola. Jag blir vansinnig. Och alles nu nyss då, försöker boka och då hakar sidan upp sig och tror att jag ska åka till malmö två gåner på samma dag, och jag raderar och uppdaterar och startar om, och fortfarande tror sidan det. Det skulle verkligen INTE förvåna mig, om sidan, nu när jag försöker igen, har noterat att jag vill ha den dära 95kronorsbiljetten och därför har höjt med sisådär 800 kr. Bajssj.

Imorgon kommer jag till norpan igen. Det ska bli fint faktiskt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

JAAa återvänd till Norrköping nu, jag behöver både fika och dricka vin och det görs allra bäst i ditt sällskap här i Norrköping. wii.un

Ses på onsdag!:)

Kram!//Linda

Koftan sa...

Åh det är roligt att återvända när någon vill att man ska komma tillbaka :) Nu är jag här! seskram

Anonym sa...

SJ är helt fantastiskt! (Obs ironi!) Upptäckte nu senast jag skulle resa att det var billigare att flyga än att köpa sittvagnsbiljett på nattåget. Sittvagn!!!

Koftan sa...

Galet är ordet. Jag undrar hur de tänker när de funderar på den dära "miljöpolitiken"..