torsdag, mars 05, 2009

morrhoppa

Jag har planerat i tre veckor att jag ska tvätta idag kl.16. Jag har haft drivor med lakan och sängkläder i garderoben, jag mosade ner allt halvrent och jättesmutsigt i min tvättväska, släpade och bar ner till tvättstugan bara för att finna min plupp på PARKERINGSraden!! Någon har en nyckel till min plupp och imorgon kommer min långsamma ineffektiva lätt nonchalanta hyresvärd att få ett morrigt samtal från mig. Min nyckel passade visst i någon annans plupp också, men efter bara någon sekunds övervägande så lät jag faktiskt bli att sno någon annans tvätttid. Faktiskt.
Bara att släpa upp tvätten, hänga upp de skrynkliga jeansen, ta på sig de sunkiga jobbkläderna igen. Och knöla in ofräscha sängkläder i garderoben och hänga upp och efter duschen torka sig på de snuskiga handukarna.

Och så har jag ordnat sommarjobbet som jag ska göra allt i min makt för att inte få. Bara för jag helst ju ska få något annat.

Och så har jag ont i halsen. Men det förnekar jag å det grövsta. Och så var jag ute och provgick mina joggingskor, och fick dödsont i hälsenorna och i en tå.

Well. Man kan ju inte ha det roligt varje dag. Fast det brann i huset brevid och inte i mitt. Alltid något ja.

Inga kommentarer: