torsdag, september 17, 2009

överlevning

Joråsåatt såhär sista dagarna bara försvann i en stor, nästan mardröm men inte, utan mer att jag blev kallad på en intervju där ett föredrag av mig skulle ingå inför en människa som är sådära käck och duktig och bara SÅDÄR så jag tycker det är otäckt och framförallt glömmer att jag när som helst bara kan bestämma mig för att tycka att jag är en ännu bättre människa och så, så jag satte mig i två hela dagar, vilket inte låter så mycket men kändes som en envighet i ett tortyrfängelse på grund av all jag-vill-dö-och-kräkas-nervositet, men sen så gick jag dit och det gick väl sådära men jag var ändå duktig och överlevde och senaste dagarna har gått åt till att försöka inse att jag lever och känna på livet igen och känslan av att vara fri och nervositetklumpslös.

Så nu. Har jag bakat bröd och lagat rotsaksgratäng, gått lååånga promenader. Fy och fy vad skönt det är ute nu. Sådär friskt, fint och krisp. Man kan ha fina kläder och vara snygg, och det är soligt och man slipper frysa, men samtidigt svettas man inte och är varm och dåsig och trött. Det är något med kvällarna, jag vet inte riktigt vad. Men jag har varit ute och gått med Moby och det liksom, ja en fin känsla får jag. Lite sådär aha liv ja. Det kanske är så varje år, men såna fall har jag glömt det och det gör ju inget för det är ju ändå så skönt. Mm.. love.ly.

Imorgon blir det stockholm hos vän. Fast jag har ont i halsen just nu igen. Konstigt är det. Framochtillbaka gör det ont. Då och då.

Inga kommentarer: