lördag, september 26, 2009

suuuur

Nu så idag så: Jag har varit på marknad idag i Köppäbä. Inna och uta och öppe och nerä och ja, iallefall så hade de gratis kroppsskanning där. Alltså sådär att man får stå på något som ser ut som en våg och hålla i två handtag, och så går det lite ström genom kroppen och som möter och mäter motståndet i form av vatten och fett och muskler allt var det är. Och, så får man veta i vilket skick ens kropp är i! Och, ja lite nervöst var det, men eftersom jag är vegetarian, äter hyfsat nyttigt, tränar flera gånger i veckan, inte röker, snusar eller dricker massor med alkohol, och inte är överviktig så tänkte jag att resultatet för min kropp ändå borde vara hyfsat. Men TJI fick jag!

Min fysiska ålder var 42, jag hade för lite muskelmassa och för mycket fett i kroppen, och låg inte på helt hälsosam utan på lite mer i risk, utan att vara risk dock. Men ändå!! Fan, här anstränger man sig och så har jag sämre värden än min kära man som snusar, dricker maaassor med kaffe, öl titt som tätt, aldrig tränar, hoppar över frukosten och äter en stor portion mat då och då, och äter rätt mycket korv och pizza. Är det rättvisst det?

Men, ansvarig person, trodde att problemet låg i min kost. Att jag fick i mig för lite protein så att musklerna inte har något att bygga upp sig med. Och jag antar att man då snarare bryter ner musklerna än bygger upp om man tränar .. oh my! Så. Ägg ägg ägg keso ost here I come! Bara det att jag och ägg klickar sådär... men hellre det kanske än att träna i onödan. Sur blev jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men åh, såntdärnt tror jag icke på. Som BMI, det stämmer ju inte heller alltid. Och du som tränar och står i, sånna dära grejer blir man knäpp av. Sådetså.

Jag är föresten inne på min ANDRA förkylning. Kan ha haft svinisen innan! men nu har jag något vanligt skit som innebär snooor i mängder och ont i huvet och ont i näsan och feber. Igen alltså.

Men vi kulturnattade lite ändå. fast jag är galet förkyld gånger två. Jag som aldrig blir sjuk. Sick är vare är.

Ses snart och hälsa bjöööörn!(C hälsar också!)

KRAM!//Linda,C & M.