torsdag, oktober 01, 2009

Små varelser och höst

Oh ack ja. Det blev akut höst och som jag längtat så borde jag vara nöjd över det kalla, och det är jag men jag hade kanske glömt bort att när det blir kallt ute så blir det också kallt inne. 18 grader inne är för lite, även om de är plus. Så nu är det ullkofta, ullsockor, litervis med filtar och te fram till april ungefär.

Förra helgen tog jag min Björn med mig och åkte hem till skogen. Väldigt fint var det. Vi hälsade på en bäbis, gick på marknad, plockade svamp och en skorpion, åt och åt och åt och hade det fint. Bäbisen fick en leoparddräkt och en tummen, jag tror hon var nöjd. Björns fader var snäll och lånade ut bilen till oss, så vi skulle spara massa pengar på resan dit. Och eftersom jag inte ens repat en bil på tio år, så var det väl dags nu. Jag körde om lite bilar i ytterfilen och plötsligt tog ytterfilen slut, vajjerräcket kom och det var bara en fil kvar. Trångt blev det så vi trängdes lite med en långtradare och repade och bucklade hela sidan och körde bort backspegeln. Suck. Men det kunde gått väldigt hemskt, och det var bara plåt. Men huh, man vill inte krascha pojkvännens pappas bil nej nej. Som tur är så är fadern som en stor nallebjörn och var inte arg utan glad för att vi klarades oss bra. Jojo.



Annars så börjar arbetslösheten tränga sig på, så nu börjar jag snåla igen och känna sug efter att vara aktiv på tradera igen. Mm måste rota lite i garderoben tror jag bestämt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nuuu är jag hemma!:) men vad är det för miniskorpion du fotat?!?//Linda

Karin sa...

Gosigt! (Högra bilden alltså. =))