onsdag, november 18, 2009

Grönt och grått

Välja vardagsrumsväggfärg!? hur i tusan ska man veta? Till en vägg bara, men ändå. Inte blått det är för kallt men väldigt fint, inte klarrött men jag kan tänka mig lite plommonvinröd men inte min man, allt som är beige-gul-orange-nånting går bort, inte brunt för det har vi i sovrummet, inte tapet för vi har för lite tid och allt är fiiint och snordyrt eller billigt och ganska tråkigt eller så kommer vi inte överens, så en grönaktig färg är nog det som är mest aktuellt nu. Vi var i en färghandel i dag och suck och stön, plötsligt visste jag inte vad grön var längre, tusen nyanser som skiftade och ändrade sig beroende på om man såg en liten fläck eller en stor yta. Jag vill inte ha för blågrönt eller skogsgrönt, utan mer brungulgrönt, min käresta är sådär halvnöjd med det.. men, vi funderar och funderar. Vi vill iallefall ha ordentligt med färg, nåt blekt känns tråkigt, man ska inte vara rädd för färg, speciellt inte när det bara är en vägg.

Lite sugen på tångruskan är jag!



För övrigt är allt enormt grått och färglöst, blött och blåsigt. Och plötsligt sådär med tusen flyttrelaterade saker att göra och jag vet inte var jag ska börja och jag kommer inte ur sängen på morgonen fast jag sover långt mer än åtta timmar jag vill bara sova sova sova hela dan.

1 kommentar:

Karin sa...

Oj vilken beslutsångest!
Grönt är fint i alla fall.